söndag 13 januari 2013

vårdrömmar


Drömmer om att möta våren i Paris
Det låter så romantiskt
Lite som på film
Måste få öva upp min skolfranska
Som typ bara består av 5 glosor
Men det lär stanna vid en dröm
I alla fall för i år
(detta enligt husets finansminister)


jag får nöja mig med min franska påse

Är avis på norrmannen som ska tillbringa 
Hela veckan i Stockholm
(Jag har seriös storstadsabstinens)
Ännu mer avis är jag på er
Som får gå på Formex

dagens mig i de skönaste pälsvästen

Skulle vilja spola forward ett par månader nu
Detta är årets tristaste tid enligt mig
Inte något fan av snö & kyla
Jobbet befinner sig i omorganisationskaos
Vill lägga mig under täcket & vakna upp i påsk

vårkänslor inne

men gran & kyla ute

Nej förlåt nu får jag skärpa mig
Det finns nog något fint i varje dag
Det är nog bara söndagsångesten som tränger sig på

söndagssött på pinterest

















4 kommentarer:

  1. Jag tyckte du var kul, jo lite mörk men ändå kul.
    Hehehe..

    kram

    SvaraRadera
  2. Nja, just januari är väl inte allra roligast. Men vips så är det mars och då börjar ju våren :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Paris är härligt, åker dit 25-29/1 på jobb ska bli kul kram Diana

    SvaraRadera
  4. Här är en till som drömmer om Paris men som får drömma lite till... Håller med dig om att dessa månader är ganska tunga, speciellt nu är det är lite snö och kyla, men snart kommer våren!!!

    Hoppas du får en finfin dag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera